Koplampen van moderne auto’s zijn veranderd, er is steeds meer informatie langs de weg te verwerken en er is een toename van oudere bestuurders. Verkeersborden kunnen hierdoor minder goed leesbaar zijn en dat kan zorgen voor onveiligheid op de weg.
Toename gemiddelde leeftijd bestuurder
Volgens het CBS is ruim 31% van de Nederlandse bevolking met een rijbewijs nu 60 jaar of ouder. Deze groep reageert minder snel dan jongeren. Dit komt omdat de motorische functies afnemen en het reactievermogen verminderd na verloop van jaren. Bovendien hebben zestig plussers tot wel 3x meer licht nodig om in het donker een verkeersbord waar te nemen, te herkennen en te kunnen lezen.
Het is dus zaak dat verkeersborden te allen tijden goed leesbaar zijn voor bestuurders
HR Groep Streetcare heeft gekozen voor een retroreflecterende folie dat streeft naar de best mogelijke verkeersveiligheid. Want waarom genoegen nemen met een voldoende als je ook een product kan leveren waarbij de hoogste kwaliteit voorop staat?
Vóór juli 2024 moeten nieuwe auto’s voorzien zijn van ISA (Intelligent Speed Assistance). ISA is een hulpmiddel dat ervoor zorgt dat de bestuurder niet (onbewust) de geldende maximumsnelheid overschrijdt. Den Bosch is de eerste gemeente die ISA-proof is, en dit dankzij onze verkeersbordendata.
Gisteren was het eindelijk zo ver; het eerste 30km bord in Amsterdam is geplaatst door onze plaatsingsdienst. Het project krijgt grote media aandacht, zo was onze plaatsingsdienst onder andere te woord op Hart van Nederland, en waren we te zien op NOS. Gemeente Amsterdam wil voorlopen op het gebied van verkeersveiligheid, en heeft daarom besloten om als eerste gemeente in Nederland op circa 500 wegen de 50km p/u borden te vervangen voor 30km p/u borden