Koplampen van moderne auto’s zijn veranderd, er is steeds meer informatie langs de weg te verwerken en er is een toename van oudere bestuurders. Verkeersborden kunnen hierdoor minder goed leesbaar zijn en dat kan zorgen voor onveiligheid op de weg.
Toename gemiddelde leeftijd bestuurder
Volgens het CBS is ruim 31% van de Nederlandse bevolking met een rijbewijs nu 60 jaar of ouder. Deze groep reageert minder snel dan jongeren. Dit komt omdat de motorische functies afnemen en het reactievermogen verminderd na verloop van jaren. Bovendien hebben zestig plussers tot wel 3x meer licht nodig om in het donker een verkeersbord waar te nemen, te herkennen en te kunnen lezen.
Het is dus zaak dat verkeersborden te allen tijden goed leesbaar zijn voor bestuurders
HR Groep Streetcare heeft gekozen voor een retroreflecterende folie dat streeft naar de best mogelijke verkeersveiligheid. Want waarom genoegen nemen met een voldoende als je ook een product kan leveren waarbij de hoogste kwaliteit voorop staat?
Pilot met IPSm voor Gemeente Amsterdam succesvol afgerond!
IPSm, nu met real time beeldmateriaal van de buitenruimte - Ideaal voor gemeenten, wegbeheerders en aannemers.
Tegenwoordig zijn er talloze aanbieders van deelfietssystemen actief binnen de gemeente Rotterdam. Nu geven overheden vaak nog een eigen invulling aan deelmobiliteit, met als gevolg dat in veel gemeenten deelfietsen en -scooters lukraak in de openbare ruimte worden achtergelaten. Om deze hinder te voorkomen heeft de gemeente bedacht om zogenaamde buurthubs te plaatsen.