Voor een succesvolle werking en acceptatie van ISA zijn goed zichtbare, leesbare, logische en geloofwaardige snelheidsborden nodig, die door mens en machine kunnen worden gelezen. Uit onze analyses is gebleken dat borden ontbreken en aanpassingen nodig zijn. Borden die scheef staan en vervuild zijn vereisen tevens aandacht.
Borden welke qua vormgeving aangepast dienen te worden, zijn bijvoorbeeld de komborden. Begin van de kom betekent officieel 50 KM/uur en einde kom is 80 KM/uur. Voor een camera en de automatische vertaling vallen deze borden in de categorie 'reclame' en vertoont het beginbord dezelfde kenmerken als het genormaliseerde straatnaambord. Met de Europese normering verwacht men een internationale aanpak. Komborden, zoals het conceptontwerd hiernaast afgebeeld, zouden op deze gedachte en bij de behoefte van de automotive industrie aansluiten. Omdat ISA niet alleen op waarnemingen van assets acteert, maar dat ook kan doen op basis van gebiedsdata, is het goed om de data van snelheidsgebieden in kaart te brengen en beschikbaar te stellen. Deze dient actueel, betrouwbaar en compleet gehouden te worden.